čtvrtek 30. března 2006

Nedělní procházka

Pravidelný nedělní výlet nás tentokráte zavede mezi zbytky domů obce Úhošť, která se nacházela na stejnojmenném kopci. V plánu jsem měl sice úplně jinou trasu, ale obávám se, že cesta k tomuto místu je v této době, kdy se všude valí proudy vody, obtížně zdolatelná. Včera jsem také provedl krok vpřed v úmyslu navštívit nádherné vrcholy a místa zaniklých obcí ve vojenském výcvikovém prostoru Hradiště. Tím krokem bylo odeslání žádosti o povolení vstupu do tohoto prostoru v době klidu mezi cvičeními. Znám několik lidí, kteří toto povolení vlastní a tak doufám, že se mi ho podaří také získat. Před sepsáním žádosti jsem ale dopodrobna přečetl knihu o zaniklých obcích Doupovska, koupil jsem si knihu s jejich fotografiemi a prozkoumal vojenské mapy a letecké snímky území. Na těchto snímcích jsem objevil dosud stojící objekty a našel přístupové cesty. Věřím, že se celá věc podaří a brzy se zde objeví fotografie a popisy míst, kde do let padesátých stávaly překrásné kostely, školy a domy a kde dnes nepotkáte živáčka. Svým způsobem je to dobře. Díky absenci devastujícího lidského faktoru zde došlo k usídlení zhruba 150 ti druhů ptáků a přežití obrovského množství vzácných rostlin. Nejsem zastáncem jakéhokoli zbrojení, vojenství a podobných věcí, ale za tohle cítím k armádě vděk. Dokud bude výcvikový prostor Hradiště v jejích rukách, budeme mít naději, že nám téměř za humny zůstal kus čisté přírody, které je si v doly zničené krajině nutno vážit.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home