sobota 11. února 2006

Že trocha poezie nikoho nezabije...

Přesně touhle frází mě nedávno ze svého cd očaroval, ostatně jako pokaždé, velký básník, herec, divadelník, ale především člověk - Jiří Suchý. Dnes tu tak sedím a přemýšlím, kam se ztratila ta moje "poezie"? Není tomu tak dávno, kdy jsem si na počest jakékoli události napsal básničku nebo složil písničku a teď? Papír je šedavý od prachu, struny rozladěné a v hlavě prázdno jako na poušti... když už jsem si vzpoměl na píseň pana Suchého, mohl bych teď použít jako přirovnání známé spojení "Kam zmizel ten starý song":)
Usedl jsem dneska krátce před půlnocí ke kytaře a vzpoměl si na pár svých písniček, které možná zazní v programu literárního večera, který se s několika přáteli chystám uspořádat. Bude v duchu vlastní tvorby a já bych chtěl ty chvíle mezi autorským čtením vyplnit hudbou a zpěvem... nečím lehkým... něčím, co je tak jednoduché, že to neodvede pozornost od básniček, ale zároveň tolik emotivní, aby to člověka kolébalo při zavřených očích... snad se to podaří. Jen ten stesk nad tím, že už mě dlouho nic nenapadlo mi to asi nevratí...
A aby to nebylo tak smutné, tak si pár mých básniček můžete přečíst na mých stránkách a já vám zde přidám jeden či dva písňové texty, které doplním hudbou na literárním večeru. Snad se tam potkáme...
Jak mám to říct
Jak mám to říct, že se mi stýská?
Jak mám to říct, že mívám strach?
Venku je tma a občas blýská...
Venku je tma a já jak vrah!
Sedím a koukám tu do obrázků,
sedím a koukám jsem asi srab.
Že nepřiznám k Tobě svou lásku,
že nepřiznám, jak mám Tě rád.
Jak mám Tě rád!
Jak mám to říct, že jsi mi blízká?
Jak mám to říct? Neztrácet čas...
Venku je tma a občas blýská.
Venku je tma a hvězdný jas.
Sedím a koukám; z malých oblázků
a nadějí stavím si hrad.
Sám nepřiznám k Tobě svou lásku!
Sám nepřiznám, jak mám Tě rád...
Jak mám tě rád!

V Kalužích
Mám ruce pobodané trním... od růží.
Mám pocit, že se někdo dívá... z kaluží.
A s hlavou sklopenou jak viník... musím jít.
Ty ani nevíš co dá dřiny... přiznat cit.
Kam mám jít?
V kalužích...

0 Comments:

Okomentovat

<< Home